Fri frakt över 999 kr 14 dagars ångerrätt Snabba leveranser

LEVERANSVILLKOR

Alla varor som visas på www.swedalaoutlet.se finns i lager för omgående leverans till mottagare i Sverige. I vissa fall kan en del varor ha längre leveranstid om de inte finns på vårt huvudlager. Leverans sker då oftast inom 2-5 dagar (maximalt 30 dagar enligt lag). Order inkomna vardagar innan kl 15.00 skickas samma dag. Priser visas i svenska kronor inklusive moms och i kassan framgår totalpris inklusive eventuella avgifter för frakt och valda betalningssätt. I anslutning till produkterna finner du tillhörande beskrivningar och egenskaper.

 

ORDERBEKRÄFTELSE

När vi mottagit och bekräftat din beställning skickar vi en orderbekräftelse via e-post till dig. Där finns all nödvändig information om din beställning. Kontrollera alltid din orderbekräftelse och kontakta vår kundtjänst snarast om du undrar över något eller om du inte skulle ha fått någon orderbekräftelse.

Om du önskar ändra en lagd beställning i efterhand kan det vara svårt då din order oftast packas och levereras så snart betalning mottagits. Kontakta vår kundtjänst med ditt önskemål så försöker vi hjälpa dig!

 

LEVERANSTID

Leveranstiden är vanligtvis 1- 2 arbetsdagar från beställningsdagen, i undantagsfall kan det ta upp till 5 arbetsdagar om det är så att varan inte finns vid vårt huvudlager i Svedala. Du kan oftast spåra din leverans via Schenkers eller Postnords hemsida efter att den lämnat vårt lager med hjälp av ditt försändelse-id som skickas i ett separat mail till dig när ditt paket är hanterat, detta om paketet skickas med tjänsten DHL Service PointSchenker Privpak eller Postnord MyPack Collect. Viss spårning är även möjlig när Postnord Varubrev 1:a klass används.

I vissa fall skickas din order som Postnord Varubrev 1:a klass och delas då ut i din brevlåda om möjligt. Skulle paketet ej få plats i din brevlåda aviseras detta via SMS och kan då hämtas på ditt närmaste utlämningsställe.

Väljer du att hämta ditt paket i någon av våra butiker med valet "Click & Collect" blir du kontaktad av vår butikspersonal när paketet är klart för avhämtning. 

Vid eventuell leveransförsening meddelas du om detta via e-post eller telefon snarast möjligt efter beställningstillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet enligt Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella felaktigheter i vårt lagersaldo. Angivna tidsintervaller baseras på att DHL, Schenker, Postnord håller sina lovade leveranstider.

 

 

Snabba leveranser med DHL 

SNABBA LEVERANSER MED DHL

Paket levereras med DHL till ditt närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe får du en avisering via SMS eller e-post beroende på vilka uppgifter du angett vid beställningstillfället. Du behöver denna information eller ditt försändelse-id tillsammans med giltig legitimation för att kunna hämta ut ditt paket.

Spåra ditt paket med DHL här.

Viktig info om leveranstider med DHL: Vi strävar alltid efter att kunna hantera och skicka iväg alla order som inkommer senast kl 13.00 på vardagar. Normal leveranstid med DHL är då dagen efter inom postnummerområde som börjar på 10-82 exkl 62 med enstaka undantag och för övriga postnummer är det 2-3 dagars leveranstid. Detta under förutsättning att DHL håller sina utlovade leveranstider.

Schenker

Snabba leveranser med Schenker

Paket levereras med Schenker till ditt närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe får du en avisering via SMS, e-post eller brev beroende på vilka uppgifter du angett vid beställningstillfället. Du behöver denna information eller ditt försändelse-id tillsammans med giltig legitimation för att kunna hämta ut ditt paket.

Klicka här för att spåra ditt paket med Schenker.

Viktig info om leveranstider med Schenker: Vi strävar alltid efter att kunna hantera och skicka iväg alla order som inkommer senast kl 13.00 på vardagar. Normal leveranstid med Schenker är då dagen efter inom postnummerområde som börjar på 10-82 exkl 62 och för övriga postnummer är det 2-3 dagars leveranstid. Detta under förutsättning att Schenker håller sina utlovade leveranstider.

Postnord

Snabba leveranser med Postnord

Ditt paket levereras med Postnord till ditt närmaste utlämningsställe vilket oftast är en livsmedelsbutik eller bensinmack. Väljer du alternativet Postnord MyPack Collect erbjuds full spårning av ditt paket. Så snart ditt paket har anlänt till ditt utlämningsställe får du en avisering via SMS eller e-post som du behöver tillsammans med giltig legitimation vid uthämtning. Du kan även använda ditt försändelse-id tillsammans med giltig legitimation för att hämta ditt paket.

När din order skickas som Postnord Varubrev 1:a klass delas den ut i din brevlåda om möjligt. Skulle paketet ej få plats i din brevlåda lämnas det vidare till ditt närmaste utlämningsställe och du aviseras om detta via SMS eller e-post. Därefter kan du hämta ut paketet tillsammans med giltig legitimation.

Spåra ditt paket med Postnord här.

Viktig info om leveranstider med Postnord: Vi strävar alltid efter att kunna hantera och skicka iväg alla order som inkommer senast kl 15.00 på vardagar. Normal leveranstid med Postnord är då dagen efter inom postnummerområde som börjar på 10-82 exkl 62 och för övriga postnummer är det 2-3 dagars leveranstid. Detta under förutsättning att Postnord håller sina utlovade leveranstider.

Postnord har också en app där du kan spåra och få uppdaterad information om ditt paket. I appen finns vägbeskrivning till ditt ombud samt information om öppettider. En smart app som hjälper dig att ha kontroll över din leverans med Postnord.

• Ladda ner appen för iOS 
genom att klicka på ikonen nedan.
• Ladda ner appen för Android 
genom att klicka på ikonen nedan.
Ladda ner appen för Postnord till iOS här. Ladda ner appen för Postnord till Android här.

 

 

Click & Collect

Beställ online - hämta bekvämt i butik

Du kan välja att handla och betala din order online och sedan hämta ut ditt paket i någon av våra butiker. Vilket leveransalternativ som passar dig väljer du i kassan. Om du väljer att hämta ditt paket i butik får du alltid fri frakt oavsett belopp på din order (minsta ordervärde 100 kr). Väljer du detta leveranssätt måste ordern betalas vid ordertillfället, först därefter hanteras den.

Normal leveranstid till butik är 2-5 dagar och du blir meddelad via e-post när ditt paket har lämnat vårt lager. När paketet anlänt till butiken blir du kontaktad av personal från Swedala Outlet, därefter kan du hämta det. Medtag giltig fotolegitimation och din orderbekräftelse till butiken för att kunna hämta ut ditt paket.

Viktigt om Click & Collect: Ditt paket ligger kvar i butiken 14 dagar. Om du inte hämtar ut paketet returneras detta till vårt lager varpå din order annulleras och en återbetalning minus våra omkostnader sker (se avsnitt om ”Ej uthämtat paket” längre ner på sidan). Observera att du inte kan byta butik eller leveranssätt efter att din order hanterats. Vi reserverar oss också mot att paket kan försvinna på vägen men kommer givetvis att försöka lösa detta så smidigt som möjligt.

DRÖJSMÅL I LEVERANS

Vi strävar alltid efter att leverera det som blivit beställt inom utlovad tid men om leveransen av någon anledning skulle dröja efter att den lämnat vårt lager ber vi dig att omgående kontakta vår kundtjänst så att vi kan undersöka dröjsmålet. Angivna tidsintervaller baseras på att DHL, Schenker och Postnord håller sina lovade leveranstider. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta vår kundtjänst. Swedala Outlet AB tar inte ansvar för någon som helst skada som uppkommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. 

 

TRANSPORTSKADOR

All transport sker med hjälp av DHL, Schenker och Postnord, oftast till närmaste utlämningsställe. Kontrollera noggrant ditt paket när du hämtar ut det. Om ditt paket skulle uppvisa några transportskador, anmäl gärna detta så fort som möjligt till oss på e-post contact@swedalaoutlet.com eller på telefon 040-40 73 51 mellan kl 9-11 (helgfria vardagar).

 

EJ UTHÄMTAT PAKET 

För alla paket som inte hämtas ut inom 14 dagar och som returneras till oss debiteras en avgift på 299 SEK. Avgiften motsvarar våra kostnader för frakt, returfrakt och övrig hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålsränta och eventuella inkassokostnader. Har du betalt med kort återbetalas summan minus våra avgifter.

Om du ångrat dig när paketet väl har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Skulle paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter enligt ovanstående information. Ej uthämtade paket omfattas inte av ångerrätten.

 

Senast uppdaterat 2016-11-09.

E37 - Smart E-handel
Stäng